4 cechy charakterystyczne obecnej kultury Japonii
Japonia posiada szereg cech, które określają jej szeroko pojętą kulturę w dzisiejszych czasach.
1. Współistnienie architektury tradycyjnej i nowoczesnej
Japonia posiada wielowiekowe budynki, które współistnieją z wieloma nowoczesnymi obiektami architektury japońskiej lub zagranicznej, które są znane na całym świecie. Z drugiej strony, prawie wszystkie domy nadal mają tradycyjny pokój, pokryty matami tatami, utkanymi ze słomy. Tutaj dowiesz się więcej o japońskiej aranżacji wnętrz. W tych specjalnych pomieszczeniach przyjmują przyjaciół i przeprowadzają ceremonię parzenia herbaty.
Japończycy zachowują inne tradycje, takie jak zdejmowanie butów przed wejściem do domu. Japończycy myślą o domu jako o miejscu prywatnym. Jest to podział na wnętrze i zewnętrze. Również ze względów higienicznych wygodniej jest zostawić noszone buty na zewnątrz.
2. Wszechobecność technologii
Ponieważ większość Japończyków jest bardzo zajęta pracą lub szkołą, nie spędza zbyt wiele czasu w domu. W związku z tym branża AGD gwałtownie się rozwinęła, tworząc zaawansowane technologicznie urządzenia.
Na przykład odkurzacze nie muszą już być sterowane przez człowieka. Obecnie są one projektowane jako roboty zaprogramowane do sprzątania w wybranym przez właściciela czasie, bez jego obecności. Lodówki są również skomputeryzowane z czujnikami rozpoznającymi ich zawartość. Dzięki temu czujnikowi lodówka wykrywa, które produkty niedługo się skończą lub już się skończyły i wysyła do użytkowników wiadomości, gdzie się znajdują. Właściciele mogą następnie skorzystać z tego, aby kupić to, czego potrzebują w drodze do domu.
To, co jednak najbardziej zachwyca obcokrajowców, to technologia w toaletach. Te nowoczesne toalety są dostępne również na stacjach metra i lotniskach. Posiadają czujniki otwierające i zamykające pokrywę, automatycznie czyszczą, suszą i spłukują. Utrzymuje nawet ciepłą temperaturę.
3. Młodzież
Podczas gdy Japończycy są znani z tego, że pracują za dużo, młode pokolenie się zmienia. Młodzi ludzie wolą spędzać więcej czasu z rodziną lub podróżować. To zjawisko ma miejsce głównie dlatego, że zbyt trudno jest dostać się na studia. Dzieci i młodzież poświęcają się więc całkowicie nauce. Jeżdżą na akademie, zostają do późna i wiele poświęcają. Więc, gdy już coś osiągną, świętują, relaksują się, bawią. Pracują, oszczędzają pieniądze, by podróżować jako backpackerzy.
4. Popkultura na świecie
Japonia rozwinęła własną popkulturę, która obejmuje mangę, anime i cosplay. W 1970 roku manga była postrzegana jako rozrywka dla dzieci, ale obecny trend jest taki, że najważniejszą grupą odbiorców są dorośli. Czterdzieści procent całkowitej sprzedaży publikacji w Japonii to manga. Powszechny jest widok dorosłych czytających mangę w środkach transportu publicznego.